czwartek, Wrzesień 19, 2024
Strona 83

Excel – szkolenia e-learningowe dla wszystkich

0
Excel – szkolenia e-learningowe dla wszystkich

Arkusz kalkulacyjny należy do programów najczęściej używanych w biurach, zarówno w małych i średnich firmach, jak również w dużych instytucjach państwowych oraz wielkich korporacjach międzynarodowych. Excel jest najbardziej popularnym i profesjonalnym programem, idealnie dostosowanym do potrzeb użytkowników. Obecnie stosowany jest nie tylko w działach wykorzystujących analizy czy obliczenia, ale również w dziale kadr oraz marketingu.

E-learning – najlepszy sposób na naukę programu

Excel jest niezwykle rozbudowanym narzędziem dostosowanym do potrzeb zmieniającego się rynku oraz użytkowników. Wraz z rozwojem oprogramowanie to staje się coraz bardziej doskonałe, a także wyposażone w wiele złożonych i użytecznych funkcji.

Zastosowanie arkuszy kalkulacyjnych w pracy zawodowej

Arkusz kalkulacyjny Excel jest wykorzystywany w firmach o rozmaitych profilach działalności – w wielu różnych działach. Wykorzystują go w pracy analitycy, ekonomiści oraz logistycy. Poza tym obliczenia i analizy dokonywane w Excelu przetwarzane są w działach marketingu i sprzedaży stanowią podstawę w wielu przedsiębiorstwach. Dlatego co najmniej podstawowa, a często nawet zaawansowana znajomość arkusza kalkulacyjnego Excel jest wymagana od kandydatów w procesie rekrutacji. Aby poprawić swoją znajomość Excela – warto zapisać się na kurs e-learningowy.

Rodzaje oferowanych kursów

Na platformie szkoleniowej https://imperiumszkoleniowe.pl/kategoria-kursow/e-learning-excel/ dostępne są trzy odrębne pakiety szkoleniowe. Możemy wybrać jeden z trzech kursów – podstawowy, średniozaawansowany i zaawansowany – dostosowany do poziomu znajomości.

Poziom podstawowy programu Excel

Podstawy kurs z zakresu Excela pozwala opanować podstawowe funkcje i nauczyć się tworzenia prostych analiz czy wykresów. Obejmuje on 30 lekcji podzielonych na różne zagadnienia tematyczne. Kurs e-learningowy zapewnia też opiekę mentorską. W trakcie szkolenia kursant zapozna się z arkuszem kalkulacyjnym Excel od podstaw, nauczy się uruchamiać i zapisywać skoroszyt, a następnie pozna poszczególne funkcje dotyczące formatowania tabel, liczb, obiektów i komórek. Nauczy się m.in. tworzyć szablony, które będą pomocne do szybszej i bardziej efektywnej pracy. Kolejnym krokiem znajomości programu będzie budowanie formuł i funkcji oraz tworzenie czytelnych wykresów. Lekcja „Tips & triks” podpowiada jak łatwiej i skuteczniej wykorzystać arkusz kalkulacyjny. Tym samym uczestnik kursu zobaczy jak wprowadzać daty czy wypełniać kolumny danymi. Warto także poznać użyteczną funkcję przenoszenia danych – kopiowania, wycinania i wklejania.

Excel na średniozaawansowanych

Ten kurs nauki MS Excela cieszy się ogromnym zainteresowaniem, gdyż większość osób pracujących zawodowo miała już do czynienia z arkuszem kalkulacyjnym. Warto jednak poprawić swoje umiejętności i nauczyć się biegle pracować w Excelu. Kurs w postaci 27 spotkań online pozwala poznać najistotniejsze funkcje programu często używane w codziennej pracy. Dzięki szkoleniu można nauczyć się zasad formatowania warunkowego, zobaczyć jak działają tabele przestawne oraz poznać ważne funkcje, takie jak funkcja JEŻELI oraz WYSZUKAJ.PIONOWO.

Freedom24 – giełda online na wyciągnięcie ręki

0
Freedom24 – giełda online na wyciągnięcie ręki

Jeżeli interesuje Cię bankowość inwestycyjna i chcesz zgłębiać swoją wiedzę w tym zakresie, a także skutecznie zarządzać i bogacić się na giełdzie i innych projektach, otwórz rachunek inwestycyjny już dziś i zacznij działać z Freedom Finance. Za jednym kliknięciem zyskujesz dostęp do ponad 40 tysięcy akcji – jest więc w czym wybierać!

Freedom Holding Corp.

Wchodzi na Nasdaq Akcje spółki inwestycyjnej, świadczącej usługi finansowe w Europie, Rosji i Azji Środkowej, zostały właśnie wprowadzone do obrotu na Nasdaq Capital Market. Sprzedaż ruszy 15 października, pod szyldem FRHC. “To ważne osiągnięcie dla naszej firmy” – powiedział Timur Turlow, prezes zarządu i dyrektor generalny Freedom Holding Corp. – “Jesteśmy pierwszą firmą z Rosji i Azji Środkowej, dopuszczoną do notowań na Amerykańskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Spodziewamy się, że ułatwi nam to dostęp do szerszego grona potencjalnych klientów i przyśpieszy rozwój strategicznych relacji z inwestorami i kolejnymi partnerami”. Freedom Holding Corp. prowadzi działalność przez swoje spółki zależne pod marką Freedom Finance.

Firma specjalizuje się w bankowości inwestycyjnej: świadczy detaliczne usługi maklerskie, prowadzi doradztwo inwestycyjne i obraca papierami wartościowymi, a także funduszami gwarancyjnymi. Jest zawodowym graczem na wielu giełdach, m.in. na rynkach w Moskwie i Kazachstanie. Kazachstan to również główna siedziba firmy, której biura operacyjne ulokowane są w Stanach Zjednoczonych i Rosji. Poza nimi funkcjonuje ponad 70 oddziałów w 7 krajach, w tym w Niemczech i na Cyprze. Ich praca regulowana jest przez amerykańską Komisję Papierów Wartościowych i Giełd (SEC). Firma obsługuje ponad 130 000 klientów, używając do tego własnej platformy transakcyjnej Tradenet, zapewniającej również system zarządzania kontem. Od lipca 2018 roku akcje holdingu zarejestrowane są na OTCQX Best Market. Pod koniec 2018 roku Freedom Holding Corp. wspiął się do pierwszej piątki firm na OTCQX. Freedom24 – giełda online Otwórz rachunek inwestycyjny z Freedom Finance Dokonuj transakcji na ponad 40 tysiącach akcji, bierz udział w wysokodochodowych oferach publicznych – zarabiaj z nami na giełdzie!

Co to jest lokata rentierska?

Co to jest lokata rentierska

Lokata rentierska to szczególny rodzaj produktu bankowego, który skierowany jest do osób posiadających już pewne oszczędności i chcących, aby zgromadzone środki zaczęły pracować na siebie szybko i efektywnie.

Lokata rentierska – czym różni się od innych typów lokat?

W pierwszej kolejności należy zaznaczyć, że dla wszystkich oszczędzających niezbyt atrakcyjny wybór jedynie pomiędzy lokatami a kontami oszczędnościowymi już dawno się skończył. Banki, tocząc pomiędzy sobą zaciętą walkę o klienta, przygotowują wciąż nowe propozycje – prezentując znane produkty w nieco innej, bardziej atrakcyjnej formie.

Lokata rentierska jest doskonałym tego przykładem – chodzi o sposób wypłaty odsetek (całkowicie inny niż przy standardowych lokatach terminowych). Przykładowo w banku Santander następuje ona regularnie co 3 miesiące – już od chwili ulokowania pieniędzy. Czy można interpretować to w ten sposób, że raz na kwartał wypłacenie odsetek wypracowanych przez zgromadzone oszczędności nie przynosi klientowi banku żadnych strat? Zgadza się – dostęp do tych środków nie wiąże się z dodatkowymi obciążeniami. Można je wypłacić, lecz nie trzeba. Jeśli zdecydujemy się na pierwszą opcję, wystarczy podać nr rachunku bankowego do przelewu. Pozostawione na lokacie odsetki mogą z kolei zostać dopisane do jej kapitału.

Jak długo trwa lokata rentierska?

Lokatę rentierską można przykładowo założyć na 18 miesięcy. Takie rozwiązanie polecane jest osobom z nieco większymi oszczędnościami, które nie chcą ich trwale ‚mrozić’, lecz co jakiś czas korzystać z opcji spożytkowania tego, co na siebie zarobiły. Kolejnym atutem tej formy lokaty jest stałość oprocentowania w skali roku, jednak barierą trudną do przejścia dla wielu będzie minimalna kwota wpłaty – 100 tysięcy PLN. Mało kto operuje na co dzień takimi kwotami w przypadku konta osobistego, jednak gdy staniemy się posiadaczami większej sumy (odziedziczony spadek, sprzedaż mieszkania, etc.), dobrze jest przemyśleć, jak ją mądrze ulokować, a jednocześnie nie odcinać się zupełnie od dostępu do niej. Najbardziej nierozsądnym będzie jednak przechowywanie większej sumy na rachunku, z którego korzystamy na co dzień – nie ma lepszego sposobu na roztrwonienie swoich rezerw finansowych i trzeba się na to uczulić.

Realny zarobek czy narzędzie do utrzymania dyscypliny?

Wyższa kwota inwestycji to szansa na większe zyski – ta bardzo prosta zasada ma zastosowanie także przy lokatach rentierskich. Przykład? Oprocentowanie (niezmienne w skali roku) na poziomie 1,75%, podczas gdy dla lokat terminowych (które można założyć od 1000 PLN, 1000 USD, 1000 EUR czy 500 GBP) aktualnie wynosi ok. 0,50%. Trudno zatem nie dostrzec, co będzie bardziej opłacalne. Co jednak, gdy okaże się, że nasze oszczędności nie mogą pozostać w banku przez ok. 18 miesięcy i konieczne będzie zerwanie lokaty? Utrata wszystkich odsetek raczej nam nie grozi, co wiąże się bezpośrednio ze specyfiką tego produktu. Najlepszym rozwiązaniem jest spotkanie ze sprawdzonym doradcą i przeanalizowanie wszystkich szczegółów oferty, by wybrać dla siebie optymalną.

Obsługa wysyłek towarów o dużym zróżnicowaniu

0
Obsługa wysyłek towarów o dużym zróżnicowaniu

Prowadząc obsługę sklepu internetowego lub jednego z serwisów aukcyjnych, sprzedawca powinien zaplanować cały proces pakowania i przygotowania wyrobów do transportu. Materiały użyte do tych czynności muszą zabezpieczyć towar przed uszkodzeniami oraz pozwolić na zwiększenie wydajności linii pakującej. Do podstawowych rodzajów opakowań zaliczyć można pudełka kartonowe oraz takie, które zostały wykonane z tworzyw sztucznych. Istnieją również rozwiązania mieszane łączące zalety różnych materiałów.

Opakowania mają za zadanie eliminację możliwości przesuwania się wyrobu podczas transportu oraz ochronę przed czynnikami zewnętrznymi. Powierzchnia opakowania używana jest do umieszczania informacji o produkcie oraz treści reklamowych. Stosowana taśma klejąca z logo może również zawierać informacje o sposobie obchodzenia się z opakowaniem podczas transportu. Taką samą taśmę można użyć do zaklejenia foli bąbelkowej, która będzie chroniła przedmioty delikatne, jednocześnie wypełniając wnętrz opakowania. Stosując folię jako warstwę zewnętrzną, należy ją również zakleić taśmą.

Tworzenie dopasowanych opakowań kartonowych

Producenci opakowań kartonowych oferują opakowania do samodzielnego montażu. Projektowane są one na indywidualne zamówienia i dopasowane doi potrzeb producenta i konkretnego wyrobu. Takie udogodnienia ułatwiają pakowanie towaru oraz wprowadzają jednorodną stylistykę dla całego asortymentu produktów. Nie bez znaczenia zostaje czynnik ekologiczny dzięki zastosowaniu materiałów, które mogą być przetwarzane. Po złożeniu kartonu jego wieko zabezpiecza taśma klejąca z logo. Użycie dyspensera pozwala na uzyskanie napięcia taśmy podczas aplikacji jej na powierzchnię kartonu. Przy tworzeniu dopasowanych opakowań warto wprowadzić dodatkowe przegrody zwiększające sztywność gotowego opakowania ochronnego.

Zabezpieczenie przesyłek przed osobami postronnymi

Taśma klejąca z logo może również pełnić funkcję zabezpieczenia i potwierdzenia zawartości przesyłki. Obowiązkiem odbiorcy jest upewnienie się co do stanu takiego zabezpieczenia i w razie wątpliwości spisania protokołu niezgodności. Taśma z nadrukiem firmowym pozwala na szybką identyfikację przesyłki, co usprawnia dostawę. Poza zabezpieczeniem opakowania przed otwarciem taśmy pakowe wzmacniają opakowania. Ich doskonała przyczepność do różnorodnych powierzchni umożliwia tworzenie również opakowań zbiorczych w przypadku łączenia kilku przedmiotów przeznaczonych do wysyłki dla jednego klienta. Takie zapakowanie chroni elementy przed zagubieniem podczas transportu.

Nauka, biznes i tarcia

Nauka, biznes i tarcia

Biznes nie lubi akademików, ludzi zajmujących się snuciem teorii, produkujących stosy papieru, ale niemających pojęcia, jak z kartki przejść do rzeczywistości. Akademicy nie lubią biznesu, bo fundusze inwestycyjne wymagają doświadczenia, prototypów i gwarancji. I pojawiają się tarcia.

Słownik biznesu i nauki

Gdyby taki słownik istniał, to pod P na pewno znalazłoby się hasło jak Pankiewicz. W branży na styku najbardziej innowacyjnej nauki i obiecującego biznesu to postać znana i ceniona. Człowiek, który jest po trosze miłośnikiem wiedzy i inwestorem. To on rodzaje karty tak, gdzie nikt inny nie ma odwagi wyłożyć grosza. Zarządzany przez niego fundusz znajduje środki na projekty, które bez niego nie wyszłyby nawet poza fazę teorii. A wychodzą, i to wychodzą daleko, ponieważ odnoszą komercyjne sukcesy. A to wszystko bez biurokratycznej otoczki, w której zakochani są zarządzający standardowymi funduszami.

Nauka potrzebuje pieniędzy, żeby zmienić się w biznes

Zdecydowana większość pomysłów naukowych ma potencjał ekonomiczny. Dziś akademicy tak naprawdę nie pracują już nad zagadnieniami, które rozwiązuje się tylko po to, żeby coś dopisać do szkolnych podręczników. Nauka doszła do tego etapu, że każda zdobycz może zrewolucjonizować nasz świat. Ale nie tak, jak Big Data, które są w zasadzie po prostu zastosowaniem szybszego komputera do pracy na większym zbiorze danych. Mowa tu o innowacjach, które biorą się nie ze skalowania, tylko ze zmiany perspektywy. A takich naukowców, którzy odkrywają nowe możliwości, w Polsce nie brakuje. Brakuje im tylko pieniędzy. Zanim takie odkrycia dadzą wyniki finansowe, trzeba przejść długą drogę rynkową. Od pogłębionych analiz, przez prototypy, testy, pilotaże, krótkie serie, aż po realne zastosowania. A na każdym etapie coś się zmienia. Tymczasem fundusze inwestorów trzymane są w kieszeni na projekty, które mają za sobą już przynajmniej pilotaż.

Sam finansujesz pilotaż? Niczego nowego nie robisz

Problem polega na tym, że samo dojście choćby do fazy prototypu, wymaga olbrzymich pieniędzy. Ośrodki akademickie ich nie mają. Naukowcy szukają ich na zewnątrz, ale inwestorzy są zainteresowani wyłącznie propozycjami, które już przynajmniej w minimalnym stopniu udowodniły swoje znaczenie praktyczne. I to na scenę wchodzi Pankiewicz, który zamiast tabel z dokładnymi wyliczeniami, używa przede wszystkim intuicji i umiejętności poznania się na ludziach. Zgoda – to wybitnie mało precyzyjne narzędzia, ale nikt, kto działa na poważnie w innowacyjnych technologiach, nie zaprzeczy, że często to jest jedyna rzecz, którą ma się na początku do dyspozycji. Na wczesnym etapie każdy pomysł może przynosić zyski na papierze, ale to, czy stanie się tak w rzeczywistości, zależy już od kierunków rozwoju. Zamiast ich ograniczania, trzeba je zwiększać, a może wtedy, zamiast zamykać najbardziej obiecujące start-upy, zaczniemy je w Polsce otwierać. Szkoda tylko, że na razie większość takich sukcesów może odbywać się wyłącznie dzięki odwadze jednego inwestora.

Dlaczego warto zapisać się na szkolenia z negocjacji?

Dlaczego warto zapisać się na szkolenia z negocjacji?

Ciągły rozwój jest kluczem do osiągania coraz to wyższych celów, zdobywania awansów oraz poszerzania horyzontów. Obecnie, każdy z nas ma łatwy dostęp do różnych szkoleń i kursów, dzięki którym możemy się doskonalić i zdobywać nowe umiejętności przydatne w życiu zawodowym oraz prywatnym. Ostatnio niezwykle popularne stało się szkolenie z negocjacji. Przeczytaj ten artykuł i sprawdź, dlaczego warto stać się mistrzem negocjacji i jaki kurs wybrać.

Fenomen szkoleń z negocjacji

W dzisiejszych czasach negocjacje są kluczem do rozwoju każdej firmy, dlatego na wagę złota poszukiwani są nadal pracownicy posiadający zdolności związane z tą tematyką. Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach związanych z negocjacjami potrzebni są do kontaktu zarówno z klientami, jak i dostawcami czy firmami, z którymi zamierza się rozpocząć współpracę. Coraz więcej firm wysyła swoich pracowników na szkolenia z negocjacji. Najlepiej, gdy pomyślimy o tym wcześniej, np. jeszcze w trakcie studiów pomyśleć o tym i rozwijać swoje umiejętności interpersonalne poprzez uczestnictwo w szkoleniu. W ten sposób będzie można stać się bardziej pożądanym przez pracodawców na wymagającym rynku pracy.

Szkolenie z negocjacji w biznesie

Ze względu na to, że obecnie można znaleźć naprawdę sporo ofert różnych firm, które dają możliwość zapisania się na szkolenia w zakresie negocjacji, wybranie jednego kursu jest znacznie utrudnione. Dlatego lepiej skrócić czas poszukiwań i od razu rozejrzeć się wśród ogłoszeń dodanych na stronie internetowej https://www.szkolenia-semper.pl/szkolenia-negocjacje. Dostępne tam oferty wyróżniają się przede wszystkim tym, że odbywają się w różnych miastach, dzięki czemu można znaleźć najbliższą dla siebie lokalizację. Do tego dostępne są w rozmaitych przedziałach cenowych, co sprawia, że każdy dopasuje je do swoich aktualnych możliwości finansowych. Poza tym nie można zapomnieć również o tym, że szkolenia przeprowadzane są przez firmę Semper słynącą z wielogodzinnych spotkań, podczas których każdy uczestnik uzyskuje niezbędną wiedzę z wybranej dziedziny.

Czym wyróżnia się szkolenie negocjacje w praktyce?

Podczas dobrej jakości szkoleń z pogranicza negocjacji zawsze najważniejsze jest to, aby uczestnik miał możliwość łączenia wiedzy praktycznej z teoretyczną. Dzięki temu najpierw pozna różne możliwości działania, a później będzie mógł je potrenować na oczach specjalisty, prowadzącego kurs. W ten sposób uzyska również merytoryczną ocenę swoich działań i będzie mógł znacznie szybciej zrozumieć, gdzie popełnia jeszcze błędy oraz zdoła poprawić pewne zachowania. Być może okaże się, że wskazane będzie zapisanie się na kolejne szkolenia, które będą już znacznie bardziej wyspecjalizowane, np. typowo związane z negocjacją z klientem z jakiejś branży czy też poznaniem tajników perswazji i mowy ciała. Każdy taki drobny element sprawi, że będziemy mogli stać się mistrzami w dziedzinie negocjacji i piąć się po zawodowej drabince.

Jak zapewnić sobie bezpieczeństwo finansowe?

Jak zapewnić sobie bezpieczeństwo finansowe?

Każdemu w życiu przytrafiają się niespodziewane wydatki. Zepsuty samochód, pęknięta rura, dodatkowe rachunki do uregulowania to tylko niektóre z nich. Nie zawsze chcemy pożyczać pieniędzy od rodziny czy znajomych. W takich sytuacjach z pomocą przychodzi nam karta kredytowa. Część osób jednak słysząc o karcie kredytowej przechodzi zimny dreszcz. Głównym powodem niepokoju jest nieznajomość warunków jakie oferuje nam to rozwiązanie. Założenie karty kredytowej nie tylko pomoże nam wyjść z trudnej sytuacji, ale przede wszystkim zapewni spokój i bezpieczeństwo na wypadek potrzeby dodatkowej gotówki w przyszłości. Co ważne, założenie karty kredytowej i przyznanie nam limitu środków jest bardzo uproszczone. Dzięki kilku kliknięciom na stronie https://cardina.pl ze środków przelanych na nasze konto możemy skorzystać jeszcze tego samego dnia.

Kiedy potrzebujemy dodatkowej gotówki na myśl przychodzi nam zazwyczaj wzięcie kredytu. Niestety zaciągnięcie kredytu wiąże się z comiesięcznymi spłatami oprocentowanych rat, a co za tym idzie spłacamy o wiele więcej niż pożyczyliśmy.

Alternatywą dla kredytu jest karta kredytowa. Jej ogromną zaletą jest fakt, że możemy korzystać z pieniędzy na niej dostępnych nie ponosząc żadnych dodatkowych kosztów. Dzięki długiemu okresowi bezodsetkowemu (wynoszącemu nawet 44 dni) zwracamy taką kwotę, jaką wykorzystaliśmy. Gdyby zdarzyła się jednak sytuacja, że nie jesteśmy w stanie spłacić całości zadłużenia na raz możemy wpłacić określoną kwotę minimalną, a resztę dopłacić wtedy, kiedy będziemy dysponować gotówką. Takie rozwiązanie jest o wiele bardziej korzystne od kredytu ze względu na niższe koszty jakie ponosimy.

Po kartę kredytową warto sięgnąć nie tylko wtedy, kiedy zmusza nas do tego sytuacja. Dzięki regularnemu korzystaniu z karty i spłacaniu zaciągniętych zobowiązań budujemy pozytywną historię kredytową. Nieskazitelna historia kredytowa to nie tylko prostsza droga do otrzymania między innymi kredytu hipotecznego, ale również gwarancja otrzymania bardziej korzystnej dla nas oferty. Posiadanie dodatkowego zaplecza finansowego przydatne jest nie tylko w sytuacjach kryzysowych. Niejednokrotnie zdarza nam się przechodzić obok bardzo atrakcyjnej oferty obojętnie ze względu na brak wolnej gotówki. Dzięki karcie kredytowej możemy sobie pozwolić na skorzystanie z wyprzedaży i zakup np. nowego sprzętu do domu. Zyskujemy przy tym podwójnie, korzystając z okresu bezodsetkowego, zwrócimy dokładnie tyle ile wydaliśmy, a dzięki skorzystaniu z promocji zaoszczędziliśmy dodatkową gotówkę.

Karta kredytowa to produkt, nad którym powinna zastanowić się każda pełnoletnia osoba. Posiadanie dodatkowego zaplecza finansowego w dzisiejszych czasach jest bardzo istotne. Dzięki posiadanemu limitowi żadna niespodziewana sytuacja nas nie zaskoczy. Gdy będziemy potrzebować dodatkowej gotówki, wystarczy że sięgniemy do portfela po naszą kartę. Bez zbędnego stresu i oczekiwania na pieniądze uregulujemy należność nie ponosząc przy tym żadnych dodatkowych, ukrytych kosztów.

Przenośniki łańcuchowe – czym są i gdzie są stosowane?

Przenośniki łańcuchowe - czym są i gdzie są stosowane?

W wielu firmach przemysłowych, w których ma się do czynienia z dużymi ciężarami stosuje się różne urządzenia, które mają w pomóc pracownikom. Jednym z takich urządzeń są specjalistyczne przenośniki. Mają one różne zastosowanie. Z jednej strony mogą być wykorzystywane samodzielnie, ale także bardzo często stanowią część linii produkcyjnej. Stosowane są w tych zakładach produkcyjnych, w których niemożliwe jest stosowanie innych urządzeń. Warto wiedzieć, czym dokładnie są te urządzenia i gdzie są stosowane.

Zastosowanie przenośników łańcuchowych

Przenośniki łańcuchowe określa się jako urządzenia, które stosowane są przede wszystkim w transporcie bliskim. Mowa tu o transporcie różnego rodzaju elementów, który odbywa się na terenie zakładu lub na terenie magazynu. Często także przenośniki łańcuchowe wykorzystywane są w celu załadunku lub rozładunku z samochodu dostawczego. Ogólnie rzecz ujmując tego typu przenośniki wykorzystywane są w tych miejscach, gdzie przenoszenie i transport różnego rodzaju elementów odbywa się bardzo często.

Rodzaje przenośników łańcuchowych

Generalnie urządzenia typu przenośniki łańcuchowe podzielić można na dwa rodzaje. Mowa tu o przenośnikach cięgnowych oraz o przenośnikach bezcięgnowych. Oczywiście wyróżnia się także wiele innych przenośników łańcuchowych, jednak ich podział określa się głównie na te dwa wymienione. Modele te różnią się od siebie kilkoma znaczącymi elementami. Przede wszystkim wymienić można tu ich inne zastosowanie, posiadają one zupełnie inne możliwości oraz co ważne różnią się od siebie także zastosowaniem innego wyposażenia.

Wykorzystanie przenośników łańcuchowych

Przenośniki łańcuchowe wykorzystywane są w wielu dziedzinach. Przede wszystkim tego typu urządzenia spotkać można w rozlewniach wód i innych płynów oraz różnego rodzaju zakładach produkcyjnych. Przenośniki łańcuchowe spotkać można także w tych miejscach, w których dochodzi jednostkowego pakowania towarów. Urządzenia te wykorzystywane są również często w magazynach, sortowniach czy kopalniach.

Charakterystyka przenośników łańcuchowych

Jak już wspomniano tego typu przenośniki wykorzystywane są to transportu. W szczegółach chodzi konkretnie o przedmioty bardzo ciężkie lub te, które są niewymiarowe. Generalnie można powiedzieć, że przenośniki typu łańcuchowe wykorzystuje się wszędzie tam, gdzie nie radzą sobie przenośniki paskowe lub taśmowe. Wszystko dlatego, iż stosowanych w tych przenośnikach łańcuch charakteryzuje się niezwykłą wytrzymałością.

Co ważne, jest on także bardzo wytrzymały na różnego rodzaju tarcia, do których może dochodzić podczas pracy urządzenia. Istotne jest także to, iż urządzenie to posiada funkcję regulowania prędkości przenoszenia towarów. Dzięki temu można jest dostosować do konkretnych potrzeb, do miejsca, w których urządzenie jest wykorzystywane.

Najlepsze przenośniki łańcuchowe

To co dodatkowo charakteryzuje tego typu urządzenia to bardzo duży udźwig. To właśnie dzięki temu przenośniki łańcuchowe mogą transportować niezwykle ciężkie produkty czy towary. Nawet najcięższy ładunek jest na takim urządzeniu transportowany w sposób bezpiecznych. Wszystko dzięki wykorzystaniu dodatkowych elementów wyposażenia, takich jak specjalistyczne nakładki.

Na koniec warto wspomnieć, że zakup takiego przenośnika możliwy jest w dwóch wariantach. Możliwy jest zakup gotowego urządzenia, ale także wielu producentów oferuje wyprodukowane urządzenia specjalnie dostosowanego do miejsca pracy klienta.

Źródło: http://agro-turist.pl

Likwidacja spółki z.o.o. Proces likwidacyjny – dokumenty, terminy, opłaty

Likwidacja spółki z.o.o. Proces likwidacyjny - dokumenty, terminy, opłaty

Proces jakim jest likwidacja spółki z.o.o. opiera się na ściśle określonych czynnościach. Należy wiedzieć, kiedy można go wszcząć, kto odpowiada za ogłoszenie o likwidacji, kto może wskazać likwidatorów oraz jakie dokumenty należy złożyć w KRS. W tym poradniki krok po kroku wyjaśniamy podstawowe czynności wiązane z likwidacją spółki z.o.o.

Likwidacja spółki z.o.o. a rozwiązanie spółki

Czym jest likwidacja spółki z.o.o.? To proces, w czasie którego dochodzi do ukończenia bieżących spraw, zbywania majątku spółki oraz spłacenia wierzycieli. W czasie trwania likwidacji spółka z.o.o. formalnie nadal istnieje. Ten okres przejściowy służy także do zabezpieczenia interesów wspólników, ponieważ to na ich własność przechodzi majątek polikwidacyjny.

Proces likwidacji spółki z ograniczona odpowiedzialnością jest konieczny w sytuacji, kiedy została ona rozwiązana. Jest więc tego konsekwencją. Rozwiązanie może nastąpić w wyniku zaistnienie kilku zdarzeń. – Na przykład, kiedy spółka została powołana tylko na określony czas lub też na wskutek odpowiedniej uchwały podjętej przez wspólników – wyjaśnia radca prawny Michał Koralewski z kancelarii Klisz i Wspólnicy z Wrocławia. – Rozwiązać spółkę może także sąd, wówczas konieczność przeprowadzenie likwidacji spółki z.o.o. nie obowiązuje – dodaje.

Likwidacja spółki z.o.o. – kim są likwidatorzy? Jakie mają kompetencje?

Aby rozpocząć proces likwidacyjny spółka musi na mocy odpowiedniej uchwały ustanowić likwidatorów, czyli osoby, które będą zarządzać spółką w czasie trwania likwidacji. Co do zasady muszą to być członkowie najbardziej aktualnego składu zarządu, ale likwidatorów może ustanowić także sąd (jeśli to on wydał nakaz likwidacji). Również sami wspólnicy mogą ustanowić innych likwidatorów na mocy podjętej w tym celu uchwały lub wcześniejszych stosownych zapisów w umowie spółki. Trzeba mieć na uwadze, że otwarcie likwidacji wygasza kompetencje zarządu spółki do jej reprezentowania i prowadzenia jej spraw.

Likwidacja spółki z.o.o. w pigułce – zgłoszenie do KRS, dokumenty

Jeśli nastąpiło prawidłowe rozwiązanie spółki (także jeśli przedmiotem likwidacji ma być spółka w organizacji) w ciągu 7 kolejnych dni należy zgłosić ten fakt do rejestru przedsiębiorców KRS. Należy uiścić opłatę sądową od wpisu (250 zł) oraz opłatę za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym (100 zł). Pierwsze dokumenty, które należy złożyć, to formularz KRS-Z61 wraz z załącznikami: drukami KRS-ZR, KRS-ZK oraz ewentualnie KRS-ZL. Poniżej wyjaśnienie:

  • Druk KRS-Z61 – wniosek o zmianę wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym (likwidacja, rozwiązanie lub unieważnienie),
  • Druk KRS-ZR – zgłoszenie osób likwidatorów,
  • Druk KRS-ZK – wykreślenie członków zarządu
  • Druk KRS-ZL – wykreślenie prokurentów (jeśli dotyczy).

Kolejny krok należy do likwidatorów. Muszą oni ogłosić otwarcie likwidacji spółki z.o.o. w Monitorze Sądowym i Gospodarczym (MSiG) oraz wezwać wierzycieli do zgłoszenia wierzytelności (w terminie 3 miesięcy do dnia tej publikacji). Koszt ogłoszenia w MSiG nie jest stały – zależy od długości i naliczany jest według liczby znaków. Nie może być to jednak mniej niż 60 zł.

Bilans otwarcia i zamknięcia likwidacji spółki z.o.o.

Jaki kolejny krok? – Likwidatorzy sporządzają bilans otwarcia likwidacji, a następnie wykonują potrzebne czynności likwidacyjne – tłumaczy Michał Koralewski. – Po ich dokonaniu i zaspokojeniu lub zabezpieczeniu wierzycieli, majątek spółki dzielony jest na wspólników. Następnie likwidatorzy sporządzają bilans zamknięcia likwidacji oraz składają go wspólnikom do zatwierdzenia – dodaje.

Likwidacja spółki z.o.o. wymaga jeszcze złożenia do sądu rejestrowego ów bilansu wraz z oświadczeniem o zaspokojeniu albo zabezpieczeniu wierzycieli i wnioskiem o wykreślenie spółki z rejestru (formularz KRS-X2). Na sam koniec likwidatorzy zgłaszają do urzędu skarbowego odpis bilansu zamknięcia oraz fakt rozwiązania spółki.

Jaki baner reklamowy?

Jaki baner reklamowy

Gdzie zamówić banery reklamowe? Ile kosztuje baner reklamowy? A ile trzeba wydać na skuteczną promocję? To pytania, na które odpowiedzi poszukuje wiele osób. Dlaczego? To oczywiste, ponieważ reklama w obecnej dobie w zasadzie weszła już tak głęboko w nasze życie, że nie wyobrażamy sobie funkcjonowania bez niej. Mamy ją dosłownie wszędzie: w telewizji, w internecie, w prasie, w radiu oraz na ulicach – w postaci różnego rodzaju szyldów, banerów, billboardów, neonów czy innych potykaczy. Do tego jeszcze dochodzą tzw. gadżety reklamowe. Nawiasem mówiąc, są one bardzo popularne wśród klientów firm reklamowych, bo za ich pomocą można dosłownie wyjść do potencjalnych klientów. Atrakcyjność rzeczonych gadżetów zasadza się na tym, że te łączą w sobie dwie funkcje: reklamową i użytkową. Wszak filiżankę z napisem promocyjnym wykorzystujemy tak samo jak tę, którą kupiliśmy w sklepie. A krówki reklamowe smakują równie dobrze jak te, które na opakowaniu nie mają firmowego nadruku.

Ale wróćmy jednak do zasadniczego tematu niniejszego artykułu, bo mieliśmy omówić w nim banery reklamowe. Zatem do rzeczy. Na rynku funkcjonuje stosunkowo dużo firm, które świadczą usługi w szeroko rozumianej reklamie i tym samym więc każdy, kto tylko potrzebuje pomocy w tym obszarze, ma realne szanse na to, żeby takową po prostu uzyskać. A trzeba w tym miejscu dodać, że w obecnej dobie tylko dobrze zrealizowana reklama ma sens. W przeciwnym wypadku skończy się li tylko na niepotrzebnym wydaniu naszych ciężko zarobionych pieniędzy.

Zatem, gdzie zamówić banery reklamowe? A ile kosztuje baner reklamowy? Tego wszystkiego dowiemy się od fachowców, którzy na co dzień realizują różnego rodzaju projekty reklamowe i tym samym znają się najlepiej na tym zagadnieniu. Zresztą każde studio reklamy ma swoje stawki i swoje oferty, a to już klient sam musi zdecydować, o co konkretnie mu chodzi. Warto jednocześnie zdać się w jakiejś mierze na sugestie samych reklamotwórców, bo na pewno na tym nie stracimy, a możemy wiele zyskać.